BD Media
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
BD Media
Welke toekomst heeft de papieren folder? Stijgende papierprijzen en lokale belastingen op de verdeling van reclamedrukwerk doen retailers steeds meer nadenken over hoe ze het medium inzetten. “De papieren folder is duurder geworden, maar blijft heel krachtig”, zegt Leen Dehantschutter, managing director van verdeler BD Media.
BD Media, voorheen BD myShopi, is marktleider in het verdelen van reclamedrukwerk in ons land. Alle grote foodretailers doen een beroep op de diensten van het bedrijf om hun promoties in de markt te zetten, zegt managing director Leen Dehantschutter. “De meesten doen een beroep op ons voor zowel de papieren als de digitale folder. We hebben het online promoplatform myShopi waar consumenten onder andere digitaal hun folders kunnen doorbladeren. Voor ons is deze omnichannel aanpak logisch. Er zijn consumenten die kiezen voor de digitale folder, al blijft de impact ervan beperkt. Slechts 4% van de consumenten leest enkel de digitale folder. 61% raadpleegt folders zowel digitaal als op papier. 90% verkiest de papieren folder. Het geeft aan hoe populair de papieren variant nog altijd is. Consumenten vinden het fijn om aanbiedingen en promoties uit te pluizen wanneer zij dat willen, niet wanneer het gepusht wordt.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?