- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
PepsiCo, fabrikant van frisdrank, chips, ontbijtgranen en snacks, opent in de Verenigde Staten een eigen webshop. Het is voor het eerst dat het rechtstreeks aan de consument verkoopt.
Is het het begin van een trend? Multinational PepsiCo zet een stap richting consumentenmarkt, nu blijkt dat veel consumenten extra snacken in coronatijden.Via de websites PantryShop.com en Snacks.com kunnen Amerikaanse consumenten etenswaren bestellen en binnen de twee dagen gratis thuis geleverd krijgen. Bestellingen kunnen ook worden verzonden als cadeau aan vrienden en familie.
Op PantryShop.com biedt PepsiCo samengestelde productbundels aan in pakketten tussen de 29 en 49 dollar. De pakketten bevatten onder andere ontbijtgranen van Quaker, fruitsap van Tropicana en energiedrankjes, afhankelijk van het gekozen thema. Bij Snacks.com kunnen consumenten helemaal zelf kiezen uit ruim honderd referenties van onder meer Lay’s en Cheetos. In de komende maanden zullen nog meer artikelen worden toegevoegd.
“We hebben een enorm sterke vraag gezien naar onze snacks”, zegt Michael Lindsey, Chief Transformation & Strategy Officer voor Frito-Lay North America. “Via Snacks.com kunnen consumenten de producten waar ze van houden bij hen thuis geleverd krijgen." Door de coronacrisis kopen mensen ook meer voeding en snacks via e-commercekanalen. Eerder startte Nestlé in Duitsland ook al een test om online rechtstreeks aan klanten te verkopen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?