iStock
- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
iStock
Pernod Ricard doet haar wijndivisie van de hand aan het investeerdersconsortium Australian Wine Holdco Limited. Het betreft Australische, Nieuw-Zeelandse en Spaanse wijnen.
Pernod Ricard verkoopt haar wijnen aan het Australische investeerdersconsortium Australian Wine Holdco Limited. De transactie heeft betrekking op internationale wijnmerken uit 3 verschillende landen, goed voor meer dan 10 miljoen dozen van 9 liter per jaar, preciseert Pernod Ricard in een persbericht. De verkochte merken zijn: Jacob's Creek, Orlando en St Hugo in Australië, Stoneleigh, Brancott Estate en Church Road in Nieuw-Zeeland, en Campo Viejo, Ysios, Tarsus en Azpilicueta in Spanje. "Samen vormen ze een volledig geïntegreerd platform, van de wijngaard tot de fles, dat zeven wijnhuizen omvat," verklaart Pernod Ricard. De groep legt uit dat de verkoop haar in staat zal stellen om haar premiumstrategie te versterken. Ze zal haar middelen focussen op haar portfolio van premium internationale gedistilleerde dranken en champagnes, de motor van de groei van haar activiteit. Pernod Ricard staat bekend om haar pastismerk Ricard, maar ook om Ballantine's whisky, Absolut wodka en Mumm champagne.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?