- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
De Franse diepvriesketen Picard opent vandaag zijn tweede verkooppunt in de regio Antwerpen. Nadat Picard zijn concept in Brussel heeft ontwikkeld, zet de onderneming haar cirkelvormige expansiestrategie voort, precies zoals ze bij aankomst in België had aangekondigd. In Vlaanderen zal Picard Diepvries zich dus om te beginnen in Antwerpen gaan ontwikkelen. “Het bedrijf zal zich cirkelvormig uitbreiden, te beginnen in de omgeving van Brussel, maar er zijn ook al contacten gelegd in Gent en Antwerpen. Overigens zal binnenkort in Antwerpen een testperiode van start gaan”, zo werd ons in oktober 2012 in het oor gefluisterd. Deze uitspraken lijken vandaag bevestigd te worden!
Er verschijnen bijna gelijktijdig zelfs drie verkooppunten in de stad, met vandaag, 23 oktober, een winkel aan de Nationalestraat, maar ook een in Mortsel op 6 november en een in Brasschaat sinds 5 september. De volgende stap? Brugge, op 21 november!
“Ik weet zeker dat de kwaliteit van onze producten, onze originele recepten, evenals de kwaliteit en ons unieke gamma de nieuwsgierige en veeleisende consumenten in Antwerpen zullen verleiden. Picard verheugt zich erop zich in Vlaanderen te gaan vestigen en we zijn ervan overtuigd dat we hier evenveel succes zullen hebben als in de andere regio’s in Europa waar wij aanwezig zijn” aldus de verklaring van de algemeen directeur van Picard Diepvries tijdens de officiële opening vanmorgen.
Picard zal zijn groei in Vlaanderen voortzetten met gebruikmaking van de lessen die wij uit deze eerste 4 winkels zullen trekken.
De winkel aan de Nationalestraat, met een verkoopruimte van 150m2 waar 750 diepvriesproducten van Picard worden aangeboden, bevindt zich op Aalmoezenierstraat 2, op de hoek met de Nationalestraat. Oranje tonen hebben hier speciale aandacht gekregen. Een blauwachtige sfeer leidt de klanten door de twee werelden die hier zijn gecreëerd: “Aan tafel” en “In de keuken”.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?