- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De verpakkingsvrije online supermarkt Pieter Pot heeft bij een crowdfundingsactie 1,3 miljoen euro opgehaald. Daarmee kan het na zijn faillissement een doorstart maken.
Medeoprichter Jouri Schoemaker meldt in een mail aan de klanten van de supermarkt dat het bedrijf verder kan gaan. Doel was om bij een crowdfundingsactie minstens 1,25 miljoen euro op te halen. Met 1,3 miljoen euro werd dat doel meer dan gehaald, waardoor er een overeenkomst is met de curator om verder te gaan. Pieter Pot wil er met een nieuwe strategie voor zorgen dat het bedrijf wel rendabel wordt. Operationele taken, zoals het opslaan, vullen en schoonmaken van de herbruikbare potten en flessen, wordt uitbesteed. Op die manier zal er bespaard worden op personeel. Daar werd al een start mee gemaakt toen het eigen logistieke centrum vorig jaar gesloten werd. De bedoeling is nu dat de supermarkt tegen eind dit jaar winstgevend wordt. Klanten die nog statiegeld tegoed hebben van de glazen verpakkingen en potten, kunnen die straks ook gebruiken voor nieuwe bestellingen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?