Facebook Pieter Pot
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Facebook Pieter Pot
De Nederlandse online verpakkingsloze supermarkt Pieter Pot gaat half oktober van start in Vlaanderen en Brussel. Dat heeft oprichter Jouri Schoemaker bekendgemaakt op Gondola Day. De supermarkt is ook op zoek naar een samenwerking met klassieke retailers.
Het gaat plots snel voor Pieter Pot. Vorige week lanceerde het Nederlandse bedrijf zijn Belgische website, waarop het op zoek ging naar 5.000 mensen die zich zouden aanmelden. “Vandaag hebben zich bijna 3.000 mensen aangemeld. We kunnen melden dat we half oktober van start gaan in Vlaanderen en Brussel”, aldus Jouri Schoemaker in een interview met Gondola. De Nederlandse verpakkingsloze had al voor de zomer aangekondigd dat het naar ons land wou komen, zonder een precieze datum op te geven.
Jouri Schoemaeker gaf aan dat hij niet wil concurreren met de bestaande verpakkingsloze winkels in Vlaanderen en Brussel. “We hebben contact opgenomen met sommige van hen, omdat we dezelfde missie hebben. We willen niet in elkaars vaarwater komen.” Tegelijk is Pieter Pot op zoek naar samenwerking met klassieke retailers. In Nederland is het in gesprek met Albert Heijn om een deel van zijn producten daar aan te bieden, op Gondola Day bleek gisteren Colruyt al eerste interesse te tonen in het Nederlandse bedrijf. Pieter Pot komt naar België omdat er volgens Jouri Schoemaeker heel veel vragen kwamen op sociale media van Belgische consumenten. Hij ziet op de Belgische markt vooral ruimte op plaatsen waar er nog geen groot aanbod is. In de praktijk betekent dat vooral niet-stedelijke gebieden.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?