iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
Een nieuw type pizza — ovaal, dik en licht — heeft zich de jongste tijd een weg gebaand in een traditioneel vrij statische markt. “Het is een heel dynamisch product voor dit segment”, zegt Juan Hustinx, sales & marketing director van Mamma Roma, dat sinds vorig jaar pinsa aanbiedt.
“Pizza is al in alle mogelijke varianten verkrijgbaar. Om echt te innoveren, hadden we een recept nodig dat zich onderscheidde van de rest”, legt hij uit. De pinsa, die niet alleen opvalt door zijn vorm maar ook door zijn lichte deeg, gemaakt van een mix van verschillende meelsoorten (tarwe, rijst, soja), sloeg niet meteen aan bij het publiek. “We dachten toen dat de Belgische markt nog niet klaar was voor ons product. Het was iets nieuws, een innovatie die de Belgische consumenten niet zagen aankomen. Door de trend in Italië te observeren, realiseerden we ons dat het aanvankelijk de natuurlijke pinsa was, het basisproduct dus, die had geholpen om het product daar te ontwikkelen en populair te maken. Later maakte de pinsa met beleg ook zijn opwachting in de Italiaanse supermarkten vanwaar hij stilaan overwaaide naar Frankrijk. Daarom wachtten we geduldig met ons recept tot het juiste moment. We boften dat grote Belgische bedrijven, zoals Delhaize en Colruyt, de basic pinsa introduceerden. Zo konden we zien hoe de markt zou reageren.”
Dit artikel komt uit de maart editie van Gondola Magazine. Benieuwd naar andere artikels? Neem dan snel een abonnement!
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?