- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Er is niet meer naast te kijken: er duiken steeds meer verpakkingsvrije winkels op in het straatbeeld. Ons land telt er vandaag meer dan 250, zo becijferde Gondola naar aanleiding van Mei Plasticvrij, de actie die mensen ertoe wil aanzetten minder plastic te gebruiken.
De campagne Mei Plasticvrij is aan haar vierde editie toe en dit jaar ligt de focus op eigen plasticvrije acties. Onder het motto ‘each one, teach one’ roepen de organisatoren op om een selfie te posten op sociale media met een voorwerp dat je eigen plasticvrije actie weergeeft. Met de actie wil Mei Plasticvrij consumenten bewust maken van de hoeveelheid plastic die ze dagelijks kopen. Een actie waar consumenten oor naar hebben. Uit een onderzoek van Dedicated Research in opdracht van Frosch, producent van sanitaire en hygiënische producten, blijkt dat meer dan 6 op de 10 Belgen (62%) vinden dat we te veel plastic gebruiken. En 18% gebruikt al eigen verpakkingen of koopt producten in bulk aan om hun plastic-consumptie te verminderen.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?