- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De crisis legt Procter & Gamble geen windeieren. Zijn omzet kent een contante groei sinds de start van de crisis.
Procter & Gamble, onder meer bekend van merken als Ariel, Dreft en Dash, noteerde voor het eerste kwartaal van dit jaar een groei van 5%, waardoor de omzet afklokte op 18,1 miljard dollar (ongeveer 15 miljard euro). De nettowinst steeg tot 3,3 miljard dollar, of ongeveer 2,75 miljard euro. Goed voor een stijging van 12% tegenover dezelfde periode vorig jaar. Toen bedroeg de nettowinst 3 miljard euro. Een sterk resultaat, want Procter & Gamble scoort zo beter dan analisten hadden voorspeld. Het bedrijf groeit al vier kwartalen op rij.
Door een sterke vraag in combinatie met de onzekerheid door de crisis en de recente blokkade van vrachtschepen aan het Suezkanaal, heeft Procter & Gamble besloten om zijn prijzen op te trekken. Dat geldt onder meer voor babyverzorgings-, damesverzorging- en incontinentieproducten voor volwassenen. Deze verhoging, tussen 5 en 10%, gaat in vanaf september en varieert naar gelang de merken.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?