- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Een promotie-actie waarbij doe-het-zelfketen Hubo 30% korting geeft op alle verf zet kwaad bloed. “Wij, die pas open mogen vanaf 11 mei, ervaren dit als een kaakslag”, tweette Toon Bossuyt, ceo van Boss Paints en verfwinkelketen Colora.
Dat sommige winkels al mochten openen, terwijl anderen dicht bleven, is een heel gevoelig onderwerp bij veel handelaars. Velen voelen dat ze door de maatregel het slachtoffer zijn van oneerlijke concurrentie. Ze moeten met lede ogen toezien hoe andere winkels klanten voor hun neus wegkapen. Dat is het gevoel dat Toon Bossuyt, ceo van Boss Paints en verfwinkelketen Colora, kreeg toen hij de promotie-actie van Hubo onder ogen kreeg, waarbij klanten een korting van 30% aangeboden krijgen op alle verf van woensdag 6 mei tot en met zondag 10 mei.
“Ik weet wel. Dit is wettelijk toegelaten. Maar hoffelijk? Wij, die pas open mogen vanaf 11 mei, ervaren dit als een kaakslag”, tweette hij. Hij kreeg bijval van veel volgers, die het hadden over oneerlijke concurrentie en hem een hart onder de riem probeerden te steken door duidelijk te maken dat hij niet tot de juiste lobby behoort. Hubo wenste tegenover Gondola niet te reageren op de tweet van Toon Bossuyt. “Daar wordt niemand beter van”, klinkt het.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?