- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De promotiestunt van Albert Heijn, waar Gondola gisteren over berichtte en waarbij 1+5 gratis producten aangeboden wordt, lokt heel wat negatieve reacties uit. “Minister van Economie Pierre-Yves Dermagne moet een onderzoek instellen.”
“De 1+5 gratis prijzenstunt van Albert Heijn is stuitend”, zo laat de Boerenbond weten via Twitter. “Promotie is ok, maar braderen met voedselprijzen in tijden van torenhoge uitdagingen voor de landbouwsector is dat niet. Voedselproductie verduurzamen kost geld. Zulke ‘knalprijzen’ geven een fout signaal.” Buurtsuper.be wil dat minister van Economie Pierre-Yves Dermagne een onderzoek instelt, omdat Albert Heijn mogelijk in overtreding is door met verlies te verkopen. Dat is verboden in België. "Koppelverkoop op zich is toegelaten, maar die mag niet de bedoeling hebben om het verbod op de verkoop met verlies te ontwijken." De organisatie vreest voor de impact van dergelijke acties op het rendement van zelfstandige supermarkten. "Voor die supermarkten is een voldoende marge op verse voeding noodzakelijk. Maar ook de totale leefbaarheid van onze verse voedingsketen, tot en met de boer, komt hiermee in gedrang." Albert Heijn België zegt in een reactie dat de promotie volgens de regels van de kunst is opgezet. “Het is niet alleen een leuke actie, maar ze is met de allergrootste zorg opgebouwd. We staan alle partijen die er meer over willen weten graag te woord om het te verhelderen.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?