Chopstix (Facebook)
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Chopstix (Facebook)
De fastfoodketen Quick voegt een nieuw merk toe aan zijn portfolio: de Aziatische groep Chopstix noodlebar. De keten heeft ongeveer 150 verkooppunten in het Verenigd Koninkrijk en Ierland.
QSRP, oftewel Quick Services Restaurant Platform, heeft een nieuwe restaurantketen overgenomen. De in Zwitserland gevestigde keten QSRP is eigendom van het Belgische investeringsfonds Kharis Capital en bestaat al 10 jaar. De keten heeft nu een meerderheidsbelang verworven in de Aziatische restaurantketen Chopstix. Chopstix bestaat al meer dan 20 jaar en heeft meer dan 150 vestigingen in het Verenigd Koninkrijk en Ierland. De aandeelhouders zijn niet bekend, maar het blijft een familiebedrijf. De oprichters, Sam Elia en Menashe Sadik, zijn naar verluidt nog steeds aanwezig. Dit is de tweede transactie van deze aard voor QSRP dit jaar. Enkele maanden geleden, in juli, tekende de keten een overeenkomst met Inspire Brands voor de exclusieve ontwikkeling van de Dunkin' Donuts-keten in Frankrijk, als masterfranchisenemer. In België is QRSP vooral bekend om zijn fastfoodketen Quick. De groep baat echter ook de Quick-keten uit in Luxemburg, evenals Burger King-vestigingen in ons land, Luxemburg en Italië, en de Franse keten O'Tacos, die ook aanwezig is in België. Daarnaast exploiteert de groep ook Nordsee, een leverancier van op zeevruchten gebaseerde maaltijden en snacks in Duitsland en Oostenrijk. In totaal exploiteert QRSP meer dan 1.200 restaurants in heel Europa.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?