Twee financieel analisten van Rabobank hebben in supermarkten in Mol en Neerpelt twee korven met 20 producten met elkaar vergeleken, de ene met verse producten, de andere met A-merken. Zij concluderen hieruit dat het interessanter is om boodschappen te doen bij Albert Heijn dan bij Delhaize (10% duurder). Zij constateren dat de prijzen van Colruyt in Mol zich net onder die van het Nederlandse enseigne bevinden, waardoor deze supermarkt nipt heeft gewonnen. Wat ons enigszins verbaast is dat de auteurs van dit rapport pas zo laat de uitkomst was van de concurrentiestrijd ontdekten en van het beleid van Colruyt om plaatstelijk de prijzen aan de laagste aan te passen. Ook hebben wij onze twijfels bij de omstandigheden van een dergelijke vergelijking en ook bij de conclusies die uit deze oefening zijn getrokken. Rabobank dicht Albert Heijn, afhankelijk van toekomstige winkelopeningen en de ontwikkeling van zijn aanbod op internet, goede groeikansen toe. En voorspelt het merk een marktaandeel van 2 à 3% in 2016.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?