- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Europese consumenten geven voor het tweede jaar op rij een kleiner deel – 33,9% - van hun totale consumptie uit aan retail. Daarmee komt het aandeel langzaam terug naar het niveau van voor de pandemie.
Back to normal, dat is de boodschap die naar voor komt in het rapport van marktonderzoekbureau GfK. Nadat het aandeel van de retail in consumentenbestedingen in 2020 en 2021 steeg door de pandemie, daalde het de afgelopen twee jaar opnieuw. In 2023 gaven consumenten in 27 EU-landen 0,5% minder geld uit in de detailhandel dan in het jaar daarvoor, ondanks een stijging van de koopkracht en de detailhandelsomzet met respectievelijk 5,5%.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?