Rocky's Pizza
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Rocky's Pizza
We stelden enkele vragen aan Alexis Mestdag, oprichter van het jonge merk Rocky’s Pizza, om wat meer te weten te komen over deze nieuwe uitdager die twee jaar geleden zijn intrede deed in de categorie verse pizza’s.
We verkopen ze in de AD’s van Delhaize in Reyers en Merbraine, in La Grande Épicerie d’Uccle Fort-Jaco, in de kruidenierswinkels van Uhoda, The Barn, Sequoia en verschillende andere biowinkels, alsook in bepaalde sportclubs. In totaal zijn we aanwezig in een dertigtal verkooppunten.
We verkopen momenteel ongeveer 2.500 pizza’s per week en hebben een omzet van ongeveer 300.000 euro. We zijn de afgelopen 2 jaar gestaag gegroeid, van 30 pizza’s per week naar bijna 100 keer dat aantal, en binnenkort zelfs meer.
L’Artisane, Mamma Roma en de private labels.
We gaan ervan uit dat klanten op zoek zijn naar lokale producten en worden aangetrokken door artikelen van hogere kwaliteit. Daarom gaan we voor verse, lokale en authentieke pizza’s die smaken alsof ze rechtstreeks uit de oven van een Italiaanse pizzeria komen. Het klopt dat pizza een mature markt is, maar ik denk niet dat er de laatste tijd veel te beleven viel in de versafdeling in deze categorie. We rekenen dus op een aardig groeipotentieel.
We willen het aantal verkooppunten uitbreiden en onze productiecapaciteit verhogen naar 1.500 pizza’s per dag. We zullen extra investeringen moeten doen omdat we dan vrijwel op maximale capaciteit zullen draaien, vooral wat betreft onze oven. De vooruitzichten ogen alvast heel rooskleurig.
Dit artikel komt uit de maart editie van Gondola Magazine. Benieuwd naar andere artikels? Neem dan snel een abonnement!
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?