- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Russische prijsvechter Mere is op veroveringstocht in Europa en komt ook naar ons land. Het wil nog dit jaar tien winkels in België openen.
Prijsvechter Mere heeft een Belgische site, waarop het meldt dat het al sinds vorig jaar actief is in ons land. Op de site staat ook te lezen dat de keten dit jaar al tien winkels wil openen in België en doet Mere ook een oproep aan winkelpandeigenaren en leveranciers om samen te werken. Het meldt op de site dat het dit jaar nog tien winkels wil openen in ons land. De winkelketen is een echte prijsvechter en richt zich op mensen die tijd en geld willen besparen. Mere garandeert de laagst mogelijke prijzen dankzij rechtstreekse samenwerking met producenten, een strikt kostenbeheersingsbeleid en minimale marges. “In onze winkel betaalt de klant voor de goederen, niet voor het merk,” luidt het. De winkels ogen spartaans, met een beperkt assortiment van 1500 tot 2000 essentiële producten uitgestald op paletten. De prijzen zouden zo’n 20% lager liggen dan bij harddiscounters. Daarmee wordt Mere, actief in negen landen, een lastige concurrent voor Aldi en Lidl. Mere heeft zijn Belgische hoofdzetel in Elsene onder de naam Lightkommerz.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?