- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Grote Belgische webwinkels waaronder sunweb.be, yvesrocher.be en biofan.be, hebben hun krachten gebundeld voor de ontwikkeling van de site en het merk Safeshops.be. Het voornaamste doel van dit initiatief is het vertrouwen van de consument in online shoppen te vergroten. Safeshops spant zich dus in de ontwikkelingen van e-commerce in België en Luxemburg te ondersteunen. Consumenten en ondernemers kunnen via dit kanaal uitgebreide waardevolle informatie vinden over de laatste ontwikkelingen in de sector van de online verkoop. De vereniging zal in dit kader nauw samenwerken met Thuiswinkel.org. "De consumenten hebben beslist behoefte aan een interactief platform waar ze terecht kunnen met al hun vragen over online shopping." Een dergelijke ontmoetingsplek bestond nog niet in België… SafeShops is daarin gestapt", licht medeoprichter van de vereniging Cédric Braem toe.
Daarnaast wil Safeshops een kwaliteitslabel zijn dat de consumenten een aantal zekerheden biedt zodat zij zorgeloos en veilig online kunnen shoppen! "De garanties die het kwaliteitslabel SafeShops biedt op het gebied van veiligheid, privacy-bescherming, bedenktijd na aankoop, veilig betalen en klachtenafhandeling haken aan op de voorwaarden die door het kwaliteitslabel Thuiswinkel.org aan Nederlandse online shops worden opgelegd. Wij willen de klanten een betrouwbaar en erkend kwaliteitslabel bieden".
De vereniging staat echter nog maar aan het begin en heeft nog een lange weg te gaan. Safeshops hoopt voor het eind van het jaar een groot aantal online shops als lid te kunnen inschrijven. Bovendien zal met steun van commerciële partners als Bpost, TNT Post en Ogone de komende weken een serie acties en projecten van start gaan.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?