- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Sebastiaan de Jong, ex-Ahold Delhaize lid, wordt de nieuwe chief commercial officer bij Intergamma. Vanaf oktober zal hij instaan voor Gamma Nederland en België, en Karwei.
Na 20 jaar dienst bij Ahold Delhaize, houdt Sebastiaan de Jong het er voor bekeken. Vanaf oktober gaat hij immers aan de slag als de nieuwe commercieel directeur bij Intergamma. Daar zal hij niet alleen instaan voor de leiding van Gamma België & Nederland, maar ook voor die van Karwei. Bovendien zal hij ook de afdelingen category management, marketing & communicatie, inkoop en e-commerce onder zijn hoede nemen. Dat maakte het bedrijf bekend.
De beslissing om het directieteam uit te breiden, komt er niet zomaar. Het sluit perfect aan bij de omvangrijke transformatie die er nog zit aan te komen, klinkt het. Intergamma wil namelijk de positionering van Gamma en Karwei versterken en tegelijkertijd zijn omnichannel acitiviteiten uitbreiden.
De Jong, die al sinds 1998 bij Ahold Delhaize werkt, is sinds vorig jaar werkzaam als vice president store operations bij Albert Heijn. Daarvoor ging hij onder meer aan de slag als commercieel directeur in Tsjechië waar hij instond voor de herpositionering van de supermarktketen Albert. Ook realiseerde hij de inkoopsynergieën tussen de grootste A-merken, na de fusie van Ahold en Delhaize. Verder werkte hij onder meer als vicepresident merchandising perishables en program director bij Albert Heijn.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?