- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Consumenten leven bewuster en zijn op zoek naar frisdranken met minder calorieën. Ook functionele dranken met gezondheidsvoordelen zijn aan een opmars bezig. Een overzicht.
De softdrinks hebben er een enorm sterk jaar opzitten. Volgens Nielsen-cijfers die liepen tot eind februari 2021 steeg de categorie met 9% in waarde en 6,1% in volume. “En die sterke groei zet zich grotendeels verder in 2021. Na 10 weken zien wij nog steeds een volumegroei van 3% en een waardegroei van 8% in vergelijking met 2020”, getuigt Maud Collée, senior communications manager bij Coca-Cola European Partners voor België en Luxemburg. Een verklaring is niet ver te zoeken: door de coronacrisis steeg de thuisconsumptie fors. “Bovendien was cross-border shopping niet mogelijk doordat de grenzen tijdelijk gesloten waren, terwijl softdrinks net een relatief hoog aankoopgehalte over de grens kennen”, vervolgt ze.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?