- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De laatste dag van de solden is aangebroken. De handelaren maken de balans op van deze veelbewogen periode. Vergeleken met de solden van de winter van 2011 heeft Comeos een stijging van 3% van de verkoop waargenomen. Overigens wordt erop gewezen dat de solden geen groot succes zijn geweest. De gevolgen van de crisis worden dus voelbaar. De Belgische consument betoont zich voorzichtig en let meer op zijn uitgaven.
Hoewel de forse kortingen die vanaf het begin van de soldenperiode werden aangeboden veel mensen trokken, liep het geen storm. Bovendien hebben de milde temperaturen de verkoop van winterkleding afgeremd.
Nog altijd volgens Comeos zijn handelaren zijn voorzichtig en rekenen zij op een moeilijk jaar, maar zij verwachten ook dat het consumentenvertrouwen zal herstellen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?