De laatste dag van de solden is aangebroken. De handelaren maken de balans op van deze veelbewogen periode. Vergeleken met de solden van de winter van 2011 heeft Comeos een stijging van 3% van de verkoop waargenomen. Overigens wordt erop gewezen dat de solden geen groot succes zijn geweest. De gevolgen van de crisis worden dus voelbaar. De Belgische consument betoont zich voorzichtig en let meer op zijn uitgaven.
Hoewel de forse kortingen die vanaf het begin van de soldenperiode werden aangeboden veel mensen trokken, liep het geen storm. Bovendien hebben de milde temperaturen de verkoop van winterkleding afgeremd.
Nog altijd volgens Comeos zijn handelaren zijn voorzichtig en rekenen zij op een moeilijk jaar, maar zij verwachten ook dat het consumentenvertrouwen zal herstellen.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?