- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Foodservicespecialist Solucious, onderdeel van Colruyt Group, en Urbantz slaan de handen in elkaar om het leveringsproces te vergemakkelijken. Samen ontwikkelden ze een app die het beheer van het vrachtwagenpark, de bezorgers, en klantcontact rond de bezorging digitaal samenbrengt en optimaliseert.
Solucious, het foodservicebedrijf van Colruyt Group, levert bijna 1.000 bestellingen per dag aan bedrijven uit de horeca, ziekenhuizen, rusthuizen, scholen en kmo’s. Om haar dienstverlening te verbeteren lanceert het bedrijf een nieuwe digitale toepassing voor de opvolging van leveringen, in de vorm van een app voor de Solucious bezorgers en klanten. Dankzij een track-and-tracesysteem kunnen klanten leveringen tot op een uur nauwkeurig volgen. “Solucious is hiermee de eerste Belgische speler die de administratie en rapportering van het leverproces digitaliseert”, klinkt het in het persbericht. De app werd ontwikkeld in samenwerking met Urbantz, dat gespecialiseerd is in technologie rond last mile delivery. “De twee bedrijven ontwikkelden een cloud-gebaseerde toepassing die het beheer van het vrachtwagenpark, de bezorgers, en klantcontact rond de bezorging digitaal samenbrengt en optimaliseert”, vervolgt Colruyt Group. “Onze technologie bestaat uit een Driver's app voor chauffeurs, een Digital Control Tower waarmee de verzender alle activiteiten live kan monitoren, en een uitgebreid track-andtracesysteem waarmee de klant op elk moment weet waar de bestelling zich bevindt en waarmee elke levering volledig digitaal afgehandeld kan worden”, benadrukt Melanie Applincourt, COO bij Urbantz.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?