Solucious
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Solucious
Valfrais, een regionale foodservicespeler uit Bastenaken, komt in handen van Solucious, de foodservicespecialist van Colruyt Group. Dankzij deze overname kan Solucious zijn groei versnellen, zijn efficiëntie verbeteren en nieuwe markten bereiken.
Colruyt Group heeft zopas bekendgemaakt dat zijn foodservicespecialist Solucious 100% van de aandelen van Valfrais overneemt. Dit familiebedrijf uit Bastenaken is een een belangrijke regionale speler in de foodservice die levert aan professionele klanten (horeca, ziekenhuizen, kmo's ...) in Wallonië, Brussel, het Groothertogdom Luxemburg en het noorden van Frankrijk. Het assortiment van Valfrais bestaat zowel uit verse, ultraverse als diepvriesvoeding en sluit volgens Colruyt Group goed aan bij dat van Solucious. "Zowel het assortiment als het klantenbestand en het werkgebied van beide bedrijven zijn complementair. Valfrais brengt zijn ervaring in ultravers mee, een aspect dat Solucious wil ontwikkelen. Bovendien sluiten ook de waarden van beide bedrijven bij elkaar aan", stelt Colruyt Group, dat benadrukt dat het team van Valfrais aan boord blijft.
Concreet zal Valfrais geleidelijk aan worden geïntegreerd in de werking van Solucious en blijft het bestaan als merk. Wel zullen er enkele kleine aanpassingen en uitbreidingen komen in het assortiment. Het nieuwe online bestelplatform, dat momenteel in transitie is, zal vanaf 8 januari gebruiksklaar zijn. Voor de klanten van Valfrais verandert er niets aan de werkwijze.
“We zijn verheugd met de komst van Valfrais bij Solucious", reageert Johan Vermeire, algemeen directeur B2B Food Retail bij Colruyt Group. "Dit maakt het voor ons mogelijk om snel maar gecontroleerd te groeien in een sterk veranderende markt. De geografische ligging zal ons helpen om onze efficiëntie te verbeteren en nieuwe markten te bereiken terwijl we ons aanbod ontwikkelen."
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?