- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
De veelbelovende start-up Contaynor krijgt financiële steun van Spadel. Daarmee is de drankenbezorger de eerste start-up waar Spadel in investeert, maar zeker niet de laatste.
The Source, het nieuwe risicokapitaalfonds van Spadel, heeft een eerste investering bekend gemaakt. De groep Spadel verkoopt verschillende merken van natuurlijk mineraalwater, waaronder Spa en Bru, en trekt die lijn door in nieuwe investeringen. De groep heeft geïnvesteerd in Contaynor, een Belgische start-up die op een milieuvriendelijke manier dranken aan huis bezorgt. Online kunnen de klanten drank bestellen en Contaynor levert de producten aan huis met elektrische bestelwagens. Contaynor mag met de recente aandeelhouder rekenen op financiële steun van het fonds. Al van bij de start van de drankenbezorger maken de producten van Spadel deel uit van de meest populaire dranken. Vooral de glazen SPA-flessen met natuurlijk mineraalwater verkopen goed.
The Source wil zo’n 10 miljoen euro investeren in allerlei bedrijven waar onder meer dranken, recycling, innovatie en duurzame verpakkingen centraal staan. “Er zullen in de komende maanden beslist nog andere investeringen volgen”, bevestigt Franck Lecomte, Head of Innovation and Sustainable Growth bij Spadel. “De recente coronacrisis heeft ons geleerd dat de behoeften van de consument zeer snel kunnen veranderen. Het is dus cruciaal dat we ons snel kunnen aanpassen. Daarom kunnen alle innoverende initiatieven van ondernemers op onze aandacht rekenen.”
Naast financiële steun, biedt het fonds ook strategische bijstand aan aan veelbelovende start-ups in de drankensector. Met de investering in Contaynor groeit de ambitie van de drankenbezorger om uit te breiden naar andere Belgische steden. Momenteel is Contaynor actief in een vijftigtal gemeenten in en rond Brussel en Leuven en het aantal bestellingen neemt snel toe.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?