Kruidenbedrijf The Spice Factory, bekend van merken als Piet Huysentruyt en Dagelijkse Kost, wil internationaal uitbreiden. De aandeelhouders hebben PwC aangesteld om een nieuwe financiële partner te vinden.

The Spice Factory, gevestigd in Waals-Brabant en vroeger bekend onder de naam ISFI, produceert kruiden voor bekende merken als Piet Huysentruyt en Dagelijkse Kost en brengt ze nog steeds onder de naam ISFI op de markt aan professionele klanten. Vandaag is het bedrijf in handen van ondernemer Davy De Muyer en investeringsfonds GEM Benelux, die de internationale groei willen versnellen. De aandeelhouders van het bedrijf hebben daarom consultancybureau PwC de opdracht gegeven om een nieuwe financiële partner te vinden om verder uit te breiden. De Muyer was eerder manager bij Lu en Danone en leidde daarna Salad Signature (Hamal Signature), dat deel uitmaakte van GEM Benelux. The Spice Factory verkoopt zijn producten al in 20 tot 30 landen en is een van de leiders op de Europese markt. Het bedrijf verzorgt het hele productieproces, van het kopen van de kruiden tot het malen, vermengen en verpakken. Huismerken zijn goed voor een groot deel van de omzet van de groep, aldus De Tijd. In 2023 investeerde The Spice Factory 2 miljoen euro in een 12e productielijn. Op dat moment had het bedrijf ongeveer honderd mensen in dienst. Dit jaar mikt het bedrijf op een omzet tussen 65 en 70 miljoen euro, tegenover 26 miljoen euro 10 jaar eerder. Vorig jaar verklaarde Du Muyer trouwens al dat hij de omzet van zijn bedrijf in de komende 5 jaar wil verdubbelen. De internationale uitbreiding kadert dan ook binnen deze ambitie.