The Spreadmaker
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
The Spreadmaker
De Belgische producent The Spreadmaker heeft de overname aangekondigd van zijn Nederlandse tegenhanger Ladessa. De Nederlandse producent van spreads en Amerikaanse filet had onlangs faillissement aangevraagd vanwege financiële problemen.
The Spreadmaker neemt Ladessa over, nadat het Nederlandse bedrijf door stijgende kosten en toenemende concurrentie het faillissement moest aanvragen. The Spreadmaker is een Belgische producent van Amerikaanse filet en andere hartige vullingen en neemt het merendeel van de activiteiten van Ladessa over vanaf 15 april 2024. "Ladessa wordt in Nederland gezien als een toonaangevend merk vanwege haar unieke smaken en kwaliteit, een reputatie die ook geldt voor The Spreadmaker, maar dan op de Belgische markt", aldus Peter Aerts, CEO van The Spreadmaker. Het is een nieuw begin voor Ladessa, dat vanuit Oosterhout blijft opereren, maar in een integratie- en transitieproces onder leiding van The Spreadmaker. "Door onze krachten te bundelen willen we niet alleen innovatie stimuleren, maar ook onze erkende kwaliteit waarborgen. We zien de toekomst met vertrouwen tegemoet, waarbij we er op korte termijn alles aan zullen doen om klanten te verzekeren van hun vertrouwde producten."
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?