Gondola
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Gondola
Het nieuws werd gisteren gedeeld met het personeel van louis delhaize: de marketingdirecteur, Stephane Génicot, heeft zopas zijn vertrek aangekondigd, een beslissing die in onderling overleg met het bedrijf werd genomen.
Stephane Génicot is een bekende figuur in de Belgische retailsector: zijn carrière bracht hem naar verantwoordelijke functies bij Delhaize, Intermarché en louis delhaize. Stéphane Génicot zat ook in de jury van de Personality of the Year Awards, een feest voor retailprofessionals, waar hij zelf genomineerd was. Deze man met visie, netwerken en expertise heeft, vaak achter de schermen, transformatieplannen en lanceringen in de Belgische retailsector ondersteund. Dit was opnieuw het geval bij louis delhaize, waar hij achtereenvolgens het louis delhaize-assortiment herwerkte, de omvorming van Smatch tot een nieuw concept van louis delhaize convenience supermarkten, en ten slotte het louis delhaize Open Market-project dat werd getest in Gembloux en Braine-le-Comte. De aankondiging in 2022 van de intrekking van het transformatieplan om de Match-vestiging om te vormen tot dit nieuwe concept heeft sindsdien een aantal vragen opgeroepen over de toekomst van de Groep. Ondertussen heeft de Groep Match en Cora France verkocht aan Carrefour, en Match en Cora Luxembourg aan E. Leclerc verkocht. Het vertrek van Stephane Génicot zal de vragen die door de markt gaan over de toekomst van bepaalde activiteiten van de Louis Delhaize Groep in België niet wegnemen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?