- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De supermarkten passen hun promotiebeleid aan de coronacrisis aan. Er wordt vooral meer ingezet op verse en lokale producten.
Bij veel supermarkten liggen de promoties die via folders al lang vast, maar onder invloed van de gezondheidscrisis en het veranderde aankoopgedrag passen ze hun promoties aan. “We focussen meer op producten waar klanten meer naar vragen of meer behoefte aan hebben”, zegt Roel Dekelver, woordvoerder bij Delhaize. “Dat zijn vooral verse producten en producten om te koken en te bakken.” Ook bij Carrefour zijn de promoties veranderd. “In de komende weken gaan we meer inzetten op Belgische producten, lokaal en vers, zoals asperges en aardbeien”, zegt woordvoerder Marco Demerling. Ook bij Aldi is er een ander promotiebeleid. “We hebben gemerkt dat consumenten de voorbije weken meer verse groenten, fruit en vers vlees gekocht hebben.‘In die optiek bieden we extra aandacht aan onze wekelijkse nieuwe promo’s op ons versassortiment. We gaan die heel binnenkort ook verder intensifiëren.’ Colruyt laat weten dat het zijn promoties niet aanpast, omdat die lang op voorhand vastgelegd worden.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?