Retail Point/LinkedIn
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Retail Point/LinkedIn
Hard discounter TEDi opende woensdag zijn zesde winkel in België. De Duitse retailer, die zichzelf ziet als een directe concurrent van de Nederlandse retailer Action, is echter niet van plan het hierbij te laten en streeft ernaar om uiteindelijk zo'n 200 verkooppunten in ons land te hebben.
“Onze ambitie is om in de komende vier jaar honderd winkels te openen in België”, vertelde Jihan Ahmed, hoofd communicatie van TEDi, aan het Nederlandstalige dagblad Het Belang van Limburg ter gelegenheid van de opening van het zesde verkooppunt van het bedrijf in België, in Oostende. “In België zijn we vorig jaar begonnen met het openen van TEDi-winkels in Limburg, en de reacties van klanten daar zijn erg positief. We willen dit succesverhaal uitbreiden naar de rest van België. Als het succes aanhoudt, willen we uiteindelijk tweehonderd TEDi-winkels in België hebben.” De keten, die ook wel de “Duitse Action” wordt genoemd, werd in 2004 opgericht in Dortmund en verkoopt alles van schrijfwaren en woningdecoratie tot snoepgoed, doe-het-zelfartikelen ... Amper twee decennia later heeft de keten zo'n 2.900 winkels in 14 landen, voornamelijk in Oost- en Zuid-Europa. TEDi, wat staat voor Top Euro Discount, betrad de Belgische markt in juni 2023, in Tongeren, alvorens uit te breiden in ons land, met een tweede opening in Bilzen in januari van dit jaar.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?