- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Aldi Süd en Aldi Nord willen hun gamma aan huismerken op elkaar afstemmen. Tegen eind 2020 zullen daarom enkel nog dezelfde merken verkrijgbaar zijn bij de twee hard discounters. Dat schrijft chip.de.
Er zijn grote veranderingen op til bij Aldi Süd en Aldi Nord. De twee hard discounters werken op verschillende vlakken erg nauw samen, maar in de toekomst worden de banden nog nauwer aangespannen. Zo wil de hard discounter tegen eind 2020 enkel nog dezelfde huismerken verkopen in de Aldi Süd- en Aldi Nord-winkels. Nu zijn er vaak verschillende merken verkrijgbaar omdat Aldi Süd en Aldi Nord elk met hun eigen leveranciers voor huismerken samenwerken. Daardoor vinden klanten bij Aldi Süd bijvoorbeeld de merken Milfina, Kokett of Alpenmark, en kunnen klanten bij Aldi Nord dan weer terecht voor Markus, Milsani of Landbeck.
Concreet zal Aldi Nord de leiding krijgen over de frisdranken. Zo zal de Cola bij Aldi Süd voortaan dus ook River Cola heten, in plaats van Topstar. Aan de andere kant zal Aldi Süd bij de categorie melk zijn stempel doordrukken met het merk Milfina.
Door ook te gaan samen werken op het vlak van assortiment kan de hard discounter zijn marketing op nationaal niveau vergemakkelijken. Vroeger kon Aldi immers geen reclame maken voor bepaalde producten omdat die niet dezelfde naam hadden in heel Duitsland. Maar dat probleem is nu dus van de baan. Naast voeding wil de hard discounter tegen eind 2020 trouwens ook bij zijn promoproducten dezelfde merken aanbieden en zullen Aldi Süd en Aldi Nord tegelijk ook friteuses, kleding of haardrogers aanbieden. Dat gebeurde in het verleden enkel bij speciale events, zoals samenwerkingen met beroemdheden als Heidi Klum.
Aldi benadrukt wel dat het gelijkschalen van het assortiment geen invloed zal hebben op de winkelgebieden waar de twee winkels actief zijn. Die blijven nog steeds strikt gescheiden.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?