Teker Group
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Teker Group
Kipverwerker Teker absorbeert zijn partner Lonki Food Group. Na enkele jaren te hebben samengewerkt, hebben de eigenaars van Lonki besloten om de activiteiten van hun bedrijf te integreren in de Teker Group, bij gebrek aan een opvolger.
De Teker Group, bekend om zijn gezonde, halal kipsnacks, ontwikkelt zijn activiteiten verder via Lonki Food Group. Bij gebrek aan opvolgers heeft de tweede generatie Lonki eigenaars, Marjan en Frank De Boeck, beslist om hun bedrijf te integreren met dat van hun jarenlange partner: de Teker Groep. Frank de Boeck legt uit: “We hebben al heel lang een zeer goede, zelfs vriendschappelijke, relatie met Hüseyin Teker. Omdat de konijnensector cyclisch is, waren we al enige tijd op zoek naar diversificatie. Daarom hebben we twee jaar geleden de goodwill van vleesgroothandel Frigo overgenomen en ons assortiment uitgebreid met lamsvlees, rundvlees, wild, enz. We hebben echter geen opvolging in de familie en toen de jongere generatie van Teker ons pand betrok, werden we meteen geïnspireerd door hun ambitie.” De banden waren onlangs aangehaald nadat de productie van Teker was overgebracht naar zijn partner in Temse. Lonki produceert ook konijnenvlees. Met de overname van de Lonki Food Group heeft Teker nu de volledige productie van kipsnacks in eigen beheer, van slacht tot levering. CEO Hasan Teker legt uit dat de twee partijen snel tot een akkoord kwamen om de productie in Temse op te starten. Naast de konijnenslachtlijn zal er een extra kippenslachtlijn worden opgezet in Temse. “Zo kunnen we ons blijven focussen op een 100% Belgische keten en ons land op de kaart zetten, ook wereldwijd. Door te diversifiëren krijgen we ook makkelijker toegang tot andere landen en doelgroepen. Duitsland bijvoorbeeld biedt goede mogelijkheden”, besluit Hasan Teker.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?