Temu
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Temu
Het Chinese e-commerceplatform Temu heeft onlangs zijn Europese bezorgnetwerk uitgebreid dankzij partnerschappen in Duitsland, Italië, Spanje en Portugal, meldt Ecommerce News.
De Chinese e-commercespeler Temu, die iets meer dan een jaar geleden werd gelanceerd in de Verenigde Staten en zes maanden geleden in Europa, heeft een duizelingwekkend succes gekend. De oorzaak van zijn succes? Een zeer breed assortiment, onklopbare prijzen, directe verkoop tussen Chinese fabrikanten en gebruikers (dropshipping), gratis levering en gamification om klanten aan zich te binden. Maar het succes van het e-commerceplatform wordt ontsierd door een aantal controverses, waaronder de desastreuze ecologische impact van het bedrijfsmodel, de verkoop van namaakgoederen en schending van gegevensbescherming en zelfs mensenrechten in China. Maar ondanks deze kritiek is Temu van plan om verder uit te breiden, vooral in Europa. Volgens de nieuwswebsite Ecommerce News is de online retailer onlangs logistieke partnerschappen aangegaan met Mail Alliance in Duitsland, Poste Italiane in Italië en CTT in Spanje en Portugal, waardoor het zijn Europese bezorgnetwerk uitbreidt. "Onze samenwerking met sterke regionale partners zal ons helpen te voldoen aan de verwachtingen van onze klanten voor een vlot en efficiënt fulfilmentproces en deze te overtreffen", aldus het bedrijf.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?