- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De gloednieuwe en uiterst succesvolle virtuele supermarkt van Tesco in een metrostation in Zuid-Korea krijgt nu al een Europees vervolg. Ook consumenten in het Verenigd Koninkrijk zouden binnenkort op weg naar huis hun dagelijkse boodschapen kunnen doen. Home Plus, waarmee Tesco in Zuid-Korea opereert, opende onlangs een virtuele suermarkt in Seoul. Op de muren hingen posters met daarop schappen met producten. Consumenten kunnen de afgedrukte QR-codes scannen met hun smartphones, waarna ze de boodschappen thuis ontvangen. De omzet van Home Plus zou daardoor met 130 procent zijn gestegen. Ook in Zuid-Korea wordt het concept binnenkort uitgebreid.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?