Het is de eerste keer sinds 2005 dat de reus Tesco in het Verenigd Koninkrijk onder de grens van 30% marktaandeel zakt. Het Britse merk daalt namelijk over een periode van twaalf weken op 12 januari met 0,6 punt gedaald. Tesco heeft kortgeleden bekendgemaakt dat de Kerstverkopen teleurstellend waren, wat een koersval van 15% opleverde op de Beurs. Nu zakt Tesco dus onder de symbolische grens van 30% marktaandeel op zijn thuismarkt tot een aandeel van 29,9%. Zijn concurrenten Asda en Sainsbury's profiteren hiervan en vergroten hun aandeel met respectievelijk 0,6 punten tot 17,5% en 0,1 punt tot 16,7%.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?