- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
#4 De eindejaarsperiode kondigt zich naar gewoonte weer druk aan voor de sector. De merken brengen hun marketingplannen in stelling waarmee ze de consumenten willen verleiden, terwijl de retailmanagers de rode loper uitrollen voor de feestproducten, waaronder uiteraard de traditionele foie gras, kreeft en kerststronk. Maar er is meer… Gondola ontwaarde vijf trends die het in 2019 goed zullen doen, en de jaren daarna waarschijnlijk nog beter…
Elke dinsdag stellen we een nieuwe eindejaarstrend voor. Deze week staat in het teken van producten op basis van truffel.
De truffel is met zijn reputatie als luxeproduct niet echt een bestseller in de retail, en daar is de prijs zeker niet vreemd aan. Zwarte truffel, ongeveer vijf keer goedkoper dan de witte variant, kost zowat 1.000 euro per kilo. Toch is er veel belangstelling voor producten op basis van truffel. We zien ook nieuwigheden opduiken, zoals foie gras, paté of zelfs ham op basis van truffel, met onder meer een recept dat wordt gebracht door het Luikse charcuteriebedrijf Père Lejeune. Zelfs producenten die mikken op een breed publiek, zoals Philadelphia, doen met een limited edition mee aan de truffelhype.
Ben je benieuwd naar de derde eindejaarstrend? Lees dan snel het derde deel van onze 5-delige serie!
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?