- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Traditionele retailers, retailers die het grootste deel van hun verkopen via fysieke winkels realiseren, zagen in het tweede kwartaal van 2021 een sterke terugval van hun online verkopen met gemiddeld 15% in België. Dat terwijl er globaal gesproken een groei waargenomen is van 3%, en onze buurlanden aan sneltempo verdergroeien, met Nederland als koploper (+28%), gevolgd door Frankrijk (+16%) en Duitsland (+9%). Wat is er gaande in de Belgische markt? Gondola Academy brengt een analyse op basis van data voorzien van onze partners Cake en Salesforce.
De Belgische retail sector is afgelopen jaar allesbehalve een constante geweest. Beslissingen als sluiting van alle niet essentiële winkels hebben uiteraard een ingrijpende impact gehad op het koopgedrag van de Belgische consument. We starten onze analyse met een blik op de tijdlijn, waar we duiding geven bij de beslissingen die impactvol zijn geweest voor ons koopgedrag.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?