- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Er zijn steeds meer consumenten die willen profiteren van de koopjes, maar de drukte van de solden liever mijden. Deze kiezen er vaak voor om online aankopen te doen.
MasterCard profiteert van de periode halverwege de solden om de laatste trends te analyseren en de consumenten enkele tips te geven om zoveel mogelijk voordeel te halen uit het online shoppen.
Een grotere keuze
De Belgische online-consument heeft niet alleen toegang tot artikelen die in België worden verkocht, maar kan over de hele wereld producten aankopen. Een recente studie in opdracht van de Europese Commissie laat zien, dat de consumenten die door heel Europa aankopen doen 16 keer zoveel keus hebben als degenen die in eigen land in de winkel kopen.
Verrijking van de shopping-ervaring
Voordat zij tot aankoop overgaan, kunnen consumenten nu ook rekenen op de sociale netwerken om in real time informatie te delen en te ontvangen.
Online en offline shopping
Internet is een belangrijke partner geworden bij het shoppen. Van de Belgen die al eens online aankopen deden, zou 21% dit in 2012 voor de eerste keer hebben gedaan. Maar betekent dat het einde van het shoppen in fysieke winkels nabij is? Niet als we afgaan op de uitspraken van Jennifer Rademaker, Senior Vice-President Core Products van MasterCard Europe. "Het winkelen verloopt niet anders – de consument kan online een product bekijken en het in de winkel kopen of andersom, zodat hij van de beste deals profiteert.
Volgens een onderzoek door The Economisch Intelligence Unit op verzoek van MasterCard, probeert 30% van de handelaren hun online en offline ervaringen te integreren naar voorbeeld van de Delhaize Direct-Cube, die vorig jaar veel opzien baarde in België.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?