Volgens Comeos is in het eerste uitverkoopweekend de omzet van winkels met 5% gestegen (in vergelijking met dezelfde periode in 2012). Maar niet iedereen profiteert van deze stijging. De consument lijkt kleding- en schoenzaken te mijden. Volgens NSZ is de omzet van deze zaken met 0,5% gedaald.
"Om de consument aan te trekken, zullen vanaf volgende week veel winkels hun kortingspercentages aanpassen”, volgens NSZ. De gemiddelde kortingen van 30% tijdens de eerste uitverkoopdagen zullen plaatsmaken voor kortingen van 40 tot 50%.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?