iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
Fast Retailing, het moederbedrijf van Uniqlo, heeft zijn jaarresultaten voor het boekjaar 2023/2024 bekendgemaakt. De Japanse reus wordt gestimuleerd door zijn vlaggenschipmerk Uniqlo en zijn expansie op internationale markten.
De Fast Retailing groep zag haar nettowinst dit jaar met 25,6% stijgen tot €2,28 miljard. Dit is het derde jaar op rij dat de retailer een record boekjaar boekt. In het persbericht legde het bedrijf uit dat de resultaten sterk waren gestimuleerd door het vlaggenschipmerk Uniqlo en hogere operationele marges in Europa, Noord-Amerika en Azië. Uniqlo International verhoogde zijn operationele winstmarges naar minimaal 15% in alle regio's. Daarnaast realiseerde Uniqlo International een omzet van €10,50 miljard (+19,1% j-o-j) van de totale omzet van de Fast Retailing Group van €19,05 miljard. In Japan bedroeg de omzet slechts € 5,72 miljard. De groep is zich bewust van het bereik van zijn merk op de internationale markten en zei: “We willen doorgaan met het openen van nieuwe winkels van hoge kwaliteit en de ontwikkeling van onze producten en ons merk bij Uniqlo International versterken, vooral als groeipijler van de Fast Retailing Group.” De groep wil ook voortbouwen op het merk Gu, dat bekend staat om zijn lagere prijzen en (voorlopig) alleen aanwezig is op de Japanse markt. Gu zag zijn omzet dit jaar met 8,1% stijgen tot €1,96 miljard en opende in september zijn eerste filiaal buiten Japan in New York.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?