Plus SeRIE Valérie Vierendeels (Intermarché): “2024 was een intens jaar, maar de resultaten zijn beter dan verwacht”

Gondola
Gondola
#4 Hoe kijken supermarktuitbaters naar 2025? Wat maakt hun gelukkig in hun job? Met welke moeilijkheden worden ze geconfronteerd? Wat zijn hun ambities? ... In deze serie proberen we een antwoord te bieden op al deze vragen. Dit keer aan de beurt: Valérie Vierendeels en haar echtgenoot François Hammond van Intermarché.
Valérie Vierendeels en haar echtgenoot François Hammond kenden in 2024 een uitzonderlijk jaar. Ze namen de winkel in Geldenaken over die vroeger als Carrefour Market werd uitgebaat door Mestdagh. Bovendien schrokken ze er niet voor terug om hem grondig te veranderen en hem aan te passen aan het meest recente commerciële concept van Intermarché.
“Het was een goed gevuld jaar voor ons! We hebben deze winkel van 1.950 m² overgenomen en helemaal gemoderniseerd. Na de veranderingen binnenin hebben we nu ook nog de gevel gerenoveerd”, vertelt Valérie Vierendeels. Maar niet alleen het uitzicht is veranderd. “We hebben dit jaar ook veel geleerd, want onze teams moesten zich aanpassen aan de nieuwe, voor hen onbekende concepten van Intermarché. En dat is hun perfect gelukt. Onze medewerkers zijn met ons mee gegaan: hand in hand, we vormden samen een hecht team”, vervolgt ze. Vanwaar de keuze om meteen het nieuwe concept in te voeren? “Zoiets moet je echt tijdens de eerste drie jaar doen. De resultaten die we behalen in Geldenaken, bewijzen dat ook: we zitten op schema met betrekking tot het financieel plan dat we hebben ingediend bij de bank om deze grote investering te financieren, en we doen het zelfs beter: de omzet overtreft onze verwachtingen. Ik moet zeggen dat dit jaar voor ons echt geslaagd is, ook al hebben we niet veel rust gekend!”, vertelt ze enthousiast.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?