- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Voedingsgroep Vandemoortele heeft ondanks een omzetdaling een nettowinst van 2 miljoen euro gerealiseerd in 2012. Een jaar eerder leed de groep nog een nettoverlies van 87 miljoen euro.
Vandemoortele boekte in 2012 een totale omzet van 1,26 miljard euro, of 1% minder dan in 2011. Hoewel bijvoorbeeld de margarines en vetten hun marktaandeel verhoogden, werd de omzet negatief beïnvloed door de prijsverlagingen door de lagere grondstofprijzen. De recurrente operationele winst (REBIT) bedroeg 28 miljoen euro, een toename van 81% in vergelijking met de 15 miljoen euro van 2011.
De groep verklaart dat de rentabiliteit verhoogd is door een betere klanten- en productmix en een strikte kostenbeheersing. Voor 2013 verwacht Vandemoortele een omzetgroei en een stijging van de rentabiliteit.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?