- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Vorig jaar werd duidelijk dat vanHaren 38 voormalige Brantano-winkels overnam. Ondertussen zijn ze omgebouwd en openen morgen de eerste 20 winkels onder vanHaren-vlag. De rest volgt in de komende weken.
Zaterdag 13 februari opent schoenenketen vanHaren de deuren van 20 nieuwe winkels in Vlaanderen. De eer is onder meer weggelegd voor Mechelen, Lommel, Willebroek en Aarschot. De keten, die sinds 2017 actief is in België met schoenen voor het hele gezin tegen schappelijke prijzen en er vandaag 16 winkels heeft, zal er in de komende weken nog eens 18 openen waardoor het totaal aantal winkels op 54 uitkomt. Dat is meer dan een verdrievoudiging. Ook het aantal medewerkers wordt flink uitgebreid: aan de 120 bestaande jobs worden nog eens 250 extra banen toegevoegd. Dit moet helpen om de versteviging van zijn positie op de Belgische markt vlotter te laten verlopen.
In de winkels, die zich uitstrekken over een gemiddelde oppervlakte van 800 m2, vinden klanten 11.000 schoenen van verschillende merken zoals Esprit, Champion, Jack & Jones. “Als ‘global account’ bij merken als adidas, FILA en Nike kunnen we als onderdeel van de Deichmann groep exclusieve modellen en gekende uitvoeringen uitbrengen aan een uniek prijsniveau”, voegt het bedrijf er nog aan toe. Bovendien werkt de Deichmann groep soms samen met celebrities: zo bracht vanHaren vorig jaar nog een voorjaarscollectie met zangeres Rita Ora uit. Naast een uitgebreid aanbod schoenen, pakt vanHaren uit met verschillende belevingswerelden en met handige tools zoals de SafeSize, een technologisch hoogstaand meetsysteem dat de lengte, de breedte en de hoogte van de wreef van kindervoeten meet. Deze tool zal vanaf maart beschikbaar zijn.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?