- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Biermerken Heineken en Carlsberg hebben in de eerste helft van dit jaar hun volumes met respectievelijk 8% en 5% zien achteruitgaan in Europa. Het slechte weer en de economische crisis zouden de oorzaken van de daling zijn.
Globaal bleef de volumedaling bij Heineken beperkt tot 3%, maar in West-Europa is de daling met -8% groter. Ook Carlsberg verkocht 5% minder volume in Europa in de eerste helft van 2013, terwijl het verkoopsvolume globaal 2% toenam. “De achteruitgang in volume is te wijten aan een combinatie van uitzonderlijk nat en koude weersomstandigheden en blijvend zwak consumentenvertrouwen in Europa en de VS”, klinkt het bij Heineken. Voor de rest van het jaar verwacht de Nederlandse brouwer niet veel verbetering.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?