- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Voor de crisis kenden vegetarische en veganistische producten een stevige groei, maar vandaag bereikt de verkoop pas echt een piek: +24% in waarde voor de hele categorie. Met dank aan de volumes die stijgen: +18% op jaarbasis, volgens de cijfers van Nielsen tot eind februari van dit jaar.
Veganistische en vegetarische producten hebben er een uitstekend jaar opzitten. De opmars van de categorie zette zich al een jaar geleden door, in die mate dat verschillende supermarkten toen al hun aanbod gevoelig uitbreiden en het eigen hoekje groter werd. De groei van het aantal flexitariërs gaat vandaag onverminderd verder, vooral bij millennials, ondanks (of dankzij?) de gezondheidscrisis. De consument, die meer aandacht heeft voor alles wat met gezondheid te maken heeft, is vragende partij voor vegetarische, veganistische en milieuvriendelijke alternatieven. De brede waaier aan initiatieven die opduiken zijn er een bewijs van, waaronder een heleboel ‘challenges’, zoals de VeggieChallenge die op 1 maart begon. De tweede editie van het evenement daagt de consument uit om op een meer gezonde en milieuvriendelijke manier te consumeren door vegan en vegetarisch te koken.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?