Facebook Pieter Pot
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Facebook Pieter Pot
De verpakkingsvrije onlinesupermarkt Pieter Pot breidt uit naar België. Dat kondigt oprichter Jouri Schoemaker zelf aan op LinkedIn.
“Een volgende grote stap in ons grote avontuur! We gaan naar.. België!”, zo staat te lezen in het bericht. Schoemaker zegt zich in eerste instantie te willen richten op de ‘Vlaamse zuiderburen’. Wanneer de uitbreiding er komt, is niet bekend, maar de Nederlandse online supermarkt heeft wel vacatures voor een ‘head of Belgium’, online performance marketeer en assortimentmanager. Het bedrijf haalde eind vorig jaar nog 2,7 miljoen euro aan groeigeld op. Het geld is gestoken in het opschalen van het concept. Schoemaker vertelde in 2021 op te willen schalen naar vijftienduizend actieve klanten. Pieter Pot is in 2019 opgericht door Martijn Bijmolt en Jouri Schoemaker. De verpakkingsvrije onlinesupermarkt verkoopt houdbare producten in weckpotten. In België zijn verpakkingsvrije winkels nog populairder dan in Nederland. Ons land telt vandaag al meer dan 250 verpakkingsvrije winkels, zo berichtte Gondola onlangs. Pieter Pot ziet in zijn komst naar Vlaanderen vooral de mogelijkheid om verder op te schalen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?