- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Consumenten met een Volvo kunnen in de toekomst mogelijk hun boodschappen tot in hun auto laten bezorgen. Het Zweedse automerk introduceert komende week “Roam Delivery”, een technologie waardoor online bestellingen tot in de koffer kunnen afgeleverd worden, op het Mobile World Congress in Barcelona.
Concreet kan de consument wanneer hij online boodschappen bestelt zijn auto als afleveradres opgeven. Bij de bevestiging van zijn keuze ontvangt de bezorger via de Volvo On Call-app een digitale sleutel van de auto, waarmee hij tijdelijk toegang heeft tot de auto van de klant. Nadat de bestelling afgeleverd is verdwijnt de sleutel weer. De klant wordt via zijn smartphone op de hoogte gebracht wanneer de levering gebeurt.
Volgens Volvo ondervindt 60% van de consumenten nog hinder bij de bezorging van online aankopen. En uit een onderzoek van de autoproducent blijkt dat meer dan 90% van de consumenten graag zijn boodschappen in de auto zou ontvangen. Daar wil Volvo uiteraard op inspelen.
Bekijk hieronder een video over Roam Delivery:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?