- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Dankzij toegenomen winkelbezoeken en een e-commercegroei, behaalde Walmart zijn sterkste kwartaalgroei sinds 2008. Zo steeg de omzet in zijn Amerikaanse vestigingen met maar liefst 4,5%. Daarnaast behaalde de supermarktketen een totale omzet van 128 miljard dollar (+3,8%).
De supermarktreus Walmart behaalde in het tweede kwartaal van dit jaar een omzet van 128,028 miljard dollar, goed voor een stijging van 3,8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. Bovendien kon de keten in zijn Amerikaanse vestigingen zelfs op een groei van 4,5% rekenen: de sterkste kwartaalgroei in 10 jaar tijd.
Het record is te danken aan de toegenomen winkelbezoeken en een bijhorende stijging van de uitgaven met 2%. Daarnaast deed de online verkoop een duit in het zakje. Die steeg in de Amerikaanse vestigingen namelijk met 40%, in vergelijking met 33% in het eerste trimester van dit jaar.
De Amerikaanse keten moest echter wel een verlies van 861 miljoen dollar incasseren door de verkoop van een meerderheidsbelang in zijn Braziliaanse vestiging en de investering in JD.com. Al kon dat de pret voor Walmart niet bederven. Als gevolg van de sterke groeicijfers besloot de retailer namelijk om zijn omzetverwachtingen voor dit jaar op te trekken.
De retailer liet verder weten in de toekomst vooral te willen focussen op de uitrol van zijn pick-up en bezorgdienst in Amerika. Daarnaast zullen ook zijn omnichannel initiatieven in China en Mexico uitgebreid worden.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?