Plus Dossier “We kijken optimistisch naar de toekomst, er zijn veel opportuniteiten”
iStock
iStock
Voor de producenten van fruitsappen en siropen blijft het glas halfvol. De huismerken wonnen wat terrein, maar ook de premiummerken blijven de smaakpapillen prikkelen. Ze trekken volop de kaart van gezondheid, functionaliteit en duurzaamheid om in te spelen op de groeiende verwachtingen van de consument.
In de markt van de non-alcoholische dranken kende de categorie ‘fruitsap’ het afgelopen jaar een waardegroei van 5,2% én een volumedaling van 6,6% in vergelijking met een jaar eerder. Die tendens doet zich ook voor in het siropensegment dat met 3,6% in waarde steeg én een volumedaling kende van 4,3% (NielsenIQ MAT P01 2024). “In 2023 zorgde het uitdagende economische klimaat ervoor dat onze sterke groei van de afgelopen jaren wat stagneerde, maar de toekomst ziet er veelbelovend uit, vol opportuniteiten voor groei en innovatie”, vertelt Ilona Hanssens, marketingverantwoordelijke bij JusRé.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?