- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het coronavirus treft vooral de fysieke winkels zwaar, maar welke impact heeft de crisis op de online retail? Ontdek het tijdens de gratis webinar 'Online retail voor en na COVID-19' van bpost, Gondola Academy en Safeshops op 28 april!
De impact van COVID-19 laat zich sterk voelen in heel de retail en FMCG. Zo wordt de Belgische consument plots geconfronteerd met een sluiting van zijn meest bezochte kanaal: de fysieke winkel. Maar welke gevolgen heeft dit voor de online verkoop? Want online kunnen consumenten natuurlijk wel nog steeds hun gading vinden. Welke verschuivingen zullen optreden? Gaan mensen in deze tijden van crisis effectief meer online kopen? Of zorgt al die economische onzekerheid ervoor dat mensen hun portefeuille juist dicht houden en spaarzamer gaan leven?
Eén ding is zeker: de coronacrisis zorgt voor de nodige onduidelijkheid. Om bedrijven toch een beter inzicht te geven in de evolutie van de online retail tijdens en na de coronacrisis, organiseert Gondola Academy op 28 april een tweede gratis webinar in samenwerking met bpost en Safeshops. Sprekers Michel Defloor, Vice President Marketing bij bpost, en Greet De Kocker, Managing Director van Safeshops, zullen het onder meer hebben over wat er aan de hand is in retail. Daarnaast besteden ze ook een woordje uitleg aan het veranderende consumentengedrag, de verschillende spelers op de markt, maar evengoed de volume-evolutie over verschillende sectoren. Ze geven ook tips rond hoe je als bedrijf het best kunt reageren en blikken al vooruit op het post-coronatijdperk.
U mag dan ook zeker een antwoord verwachten op vragen als: welke online sectoren groeien en wat is het gemiddelde groeipercentrage? Wie wint of verliest aan deze crisis? Welke producten zijn populair of niet? Wat gebeurt er op marketplaces zoals bol.com of Amazon? Of evengoed: hoe zit het met de evolutie van de online verkoop per week?
Benieuwd? Schrijf u dan snel in voor de gratis webinar 'Online retail voor en na COVID-19'. Afspraak op 28 april om 16 uur.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?