- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Antoine de Sainte-Affrique, momenteel nog CEO van Barry Callebaut, wordt meer dan waarschijnlijk de nieuwe CEO van Danone. De raad van bestuur van de zuivelgroep komt vandaag bijeen om de beslissing te bekrachtigen. Wie is de Fransman en voor welke taak staat hij?
Danone rolt de rode loper uit voor Antoine de Sainte-Affrique. Een toptransfer: de 57-jarige Fransman, een nobele onbekende voor het grote publiek, is het grootste deel van zijn carrière actief geweest bij Unilever, een grote concurrent van Danone, en werkt tot en met augustus nog als CEO bij de Zwitserse chocolademaker Barry Callebaut. Na zijn studies aan business school Essec belandde hij bij Unilever, waar hij als grote opdracht kreeg de tandpastamerken Sanogyl en Signal te lanceren. Daarna houdt hij zich bezig met schoonheidsproducten, condimenten en verschillende andere markten. Hij werkt voor Unilever achtereenvolgens in de VS, Hongarije, Rusland, Nederland en Groot-Brittannië, waar hij in het oog springt van grote baas Patrick Cescau en later ook Paul Polman.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?