Albert Heijn
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Albert Heijn
Frédéric Van Hoecke, een zelfstandige winkelier die een winkel van Delhaize in Willebroek uitbaat, staat vanaf volgende week ook aan het hoofd van een Albert Heijn vlakbij. De ondernemer denkt dat de twee winkels complementair zijn.
Eén winkelier die twee verschillende supermarkten uitbaat: het is een unicum in ons land. “Mijn Albert Heijn ligt schuin tegenover mijn Delhaize”, zegt Frédéric Van Hoecke in De Tijd. “Ik denk niet dat ik met mijn nieuwe Albert Heijn-winkel klanten zal weglokken van mijn Delhaize. De twee winkels spreken een verschillend publiek aan. Albert Heijn lokt mensen die op zoek zijn naar een verrassend aanbod voor lage prijzen, Delhaize vooral mensen die op zoek zijn naar kwaliteit en gezondheid.” Delhaize en Albert Heijn maken deel uit van hetzelfde moederbedrijf, de twee ketens bestaan in ons land naast elkaar en mikken op een ander publiek, zoals Frédéric Van Hoeck aangeeft. De winkel van Albert Heijn die volgende week opent, is de zestigste in ons land van de Nederlandse keten. Daarmee is Albert Heijn nog een kleine speler in ons land, goed voor een marktaandeel van 3 procent, maar de ambitie is om fors te groeien.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?